Jul eller "Kurisumasu"?

Hej alla dar hemma och en varm bugning(las kram) till er i denna morka halvan pa aret.

Jag informerar eder alla om att jag snart ska uppdatera bloggen med saftiga, roliga bilder fran min skolresa. det kommer att ske imorgon eller nagon gang under det nuvarande aret, sa det ar ingen ide att halla andan. Jag har betalat pengarna for resan, har blivit frisk fran influensan, gatt pa ytterligare en dejt med flickvannen, kopt bocker(ni vet hur jag alskar dessa mirakel gjorda av papper), kopt 2 nya shinai(kendons bambusvard) eftersom dem gar sonder hela tiden(allvarligt talat ligger jag pa nummer fem nu) och jag ska undervisa alla ettor i skolan pa engelska i engelska imorrgon. Jag har kommit fram till att min Japanska bestar utav sa mycket Osaka dialekt att jag troligen kommer att driva min stackars japanskalarare i Sverige galen nar jag kommer tillbaka.

Dessutom har jag kommit fram till att ett liv utan dem jag alskar ar ett liv inte vart leva, och att jag saknar min familj i Sverige mer for varje dag som gar mot jul(personligen tror jag att denna saknad kommer mest fran det faktum att jag inte kan driva er till vansinne med julsanger som vanligt).

Min flickvan lovar att arbeta hart med att komma och halsa pa mig i Sverige, sa ni kanske far traffa henne personligen i framtiden(far far far?... Jag menar far far kanske rosta av tyskan lite granna^^).

Jag har haft manga oforutsedda utgifter pa sistone, och det verkar som om mer kommer att komma... Om ni rakar ha runt 1000 kroner(svensk valuta, men de kronor som kungar anvander ar forstos ocksa valkomna om ni osanligt skulle ha nagra av dessa liggandes i huset) sa far ni jatte garna skicka dessa, da jag maste betala mycket pengar for att fa tag pa nagra bilder som vara larare tagit pa oss pa klassresan. Sen har vi ocksa alla stallen som jag ar bortlovad till denna manad. Och varfor kunde inte min kara broder varna mig for att flickvanner ar sa roliga men ack sa dyra(fast jag borde ha forstatt det med en syster som Sarah).

Det ar mindre an 65 dagar(tror jag atminstone) tills jag star utanfor dorren och sagar nagot dumt i stil med "hej, har ni saknat mig?" och innan dess ar jag radd for att jag kommer att behova annu mer pengar, trots alla som jag redan kostat er. Och innan dess skulle jag vilja bli lite uppdaterad om situationen dar hemma("borta" nu?)

Det ar sant att detta ar ett brev om pengar, som ar uppenbart om ni kollar nagra rader upp, men det innehaller aven nagot som kallas "kanslor fran "borttappad, efterlyst, mojligen upphittad och an en gang borttappad" son till alskad familj. Anvand dessa som ved i dessa kalla tider till dess att jag ar hemma igen.

Och som en person som varje dag lever en outstuderad livsstil sa har jag ett ansvar till mina runt 6 fans att skriva lita fakta da och da, syster.  Men oroa dig inte. Jag dor inte av sjukdom har utan utav Idrott, Mattematik och Japanska.
Dessa kallas kort for MIJ, och orsaken till detta skrivs lite annorlunda, namligen som MIG. har konstanta skrapsar fran volleyboll, blamarken fran tacklingar i Amerikansk fotboll och ytterligare smartor fran Kendon.

/Med all karlek, Ha en riktigt trevlig Jul och vanta pa min nyarshalsning, Samuel


Kommentarer
Postat av: En annan japan fanatiker men anonym desutom

Tjena Samuel kan du lista ut vem en sådan som jag är ? :P

2009-12-03 @ 19:00:29
Postat av: Samuel

En stalker? :0

Eller en utav de 15 som tar Japanska pa IT-gymnasiet, eller min kusin, eller Martin?

2009-12-09 @ 03:57:44
Postat av: Klara

Äntligen Samuel!!

Du måste uppdatera oftare!

Jag saknar dig här i Sverige och hoppas på att få se dig så fort du kommer hem!



Puss och Kram

Din syssling Klara

2009-12-16 @ 16:15:35
Postat av: Tekure Matiosu :P

Watashi wa Mattios desu ;P .. Hur är det där i japan då, berätta lite vart du varit och om japan var som väntat :P ?

2009-12-17 @ 18:26:09
Postat av: Anonym

Kära Samuel! Tack för din långa fina berättelse och din skildring av en viss längtan hem. Jag saknar dig, Klara saknar dig, Sarah saknar dig, och så gissa vilka på Ölsta backe som jättelängtar efter dig. Jag hoppas att vi kan hjälpa dig landa mjukt så att du fortfarande kan känna att Japan är nära.

Igår skottade män snö från taken här på Rörstrandsgatan, på trottoarerna ligger små drivor av moddig snö och döljer förrädisk halkis under. På flygplatser, på stationer är det kaos och tomten i Rovaniemi saknar sedvanlig invasion. Vintersolståndet är passerat men ännu märks inte den längre dagen, det blir som du kanske minns mörkt före fyra. Tidningarna försöker hålla jämn takt med alla turer kring Saab i Trollhättan, köpas upp av någon här eller där eller i Kina eller läggas ned. Nu blir denna lilla kommentars-lapp årets enda farmorsklapp. Puss och kram från - som sagt - din Farmor.

2009-12-23 @ 09:12:40
Postat av: Morfar



GOD JUL och GOTT NYTT ÅR !!



Tack för uppdatering. Vi har förstått att du trivs i Japan och har ofta funderat på om du kommer att bli kvar där. Din berättelse ger vid handen att du inte är borttappad. Det blir trevligt att få dig tillbaks till "Svedala" om 44 dagar.

Här är det 2 dm snö "vykortsjul".

Det blir släktträff i Ölsta på juldagen.



PoK !! Morfar o. Emi.



PS. Hälsa flickvän, värdpar och övriga vänner.

2009-12-23 @ 21:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0